Stručnjaci kojima je otkup polovnih automobila osnovna delatnost, najčešće rade sa vozilima koja su zrela za penziju. Otkrili su nam koji su to najčešći problemi koje ljude nateraju da dignu ruke i zbog kojih kvarova treba prodati automobil.

U Srbiji je promet polovnih automobila i dalje veći od prodaje novih. Novi automobili su za mnoge ljude luksuz, iako se beleži rast prodaje novih automobila, polovni se mnogo više obrću. Međutim, problem sa polovnjacima je što su kvarovi mnogo učestaliji u odnosu na nove.

Nedovoljno održavanje, loše vozačke navike, pa čak i loša izrada automobila. Sve su ovo faktori koji doprinose smanjenju životnog veka automobila i na češće posete majstoru.

Nezavisno od toga ko je kriv, korisno je da znata kada je vreme za predaju, tj. u kom trenutku treba preseći i otarasiti se automobila, dok nije potpuno upropastio vaš budžet.

#1 Rđa automobila - hronična bolest

Nekada su se automobili pravili tako da je njihov životni vek bio primarno određen zubom vremena. Automobili iz 80ih i 90ih se i danas viđaju na ulicama. Ukoliko su dobro održavani, njihovi neuništivi motori funkcionišu sasvim korektno.

Međutim, njihov najveći neprijatelj i neizlečiva bolest jeste rđa. Neki automobili su skloniji ovoj boljki od drugih, koji imaju bolje odrađenu antikorozivnu zaštitu. Ali vremenom je gotovo nemoguće sprečiti nastanak korozije. Kada se korozija pojavi na oplati ili duž rama, samo je pitanje vremena kada će se ,,bolest’’ proširiti na ostatak automobila. Za ljude iz prestonice, otkup polovnih automobila Beograd je jedini lek.

#2 Nakrivljen ram automobila


Ukoliko je vaše vozilo dovoljno jako udarenu u saobraćaju, ili ste možda naleteli na nezgodnu prepreku na putu, verovatno je ram automobila doživeo štetu.

Naravno, moguće je naći auto limara koji će za dovoljno novčanica napraviti čudo i ,,vaskrsnuti’’ automobil, tu se priča ne završava. Caka je u tome što kada je ram jednom kompromitovan, on gubi na jačini i sledeća nesreća može biti mnogo opasnija. Nije vredno igrati se sa životom zbog ove uštede.

#3 Havarisan automobil


Havarija je reč finskog porekla koja označava kvar na brodu, vremenom se upotreba ove reči proširila i na automobile. Havarisan automobil je onaj koji je učestvovao u saobraćajnoj nesreći i na kojem je nastala znatna šteta.

U zavisnosti od oštećenja, može biti moguće vratiti automobil u upotrebno stanje, ali to uglavnom nije slučaj ili zahteva zamenu previše delova i prosto nije isplativo. Jedino ako imate automobil od velike sentimentalne vrednosti. U suprotnom, zaista najbolja opcija je otkup automobila na kilo ili za delove.

#4 Zamućeno motorno ulje


Motorno ulje je krv automobila, bez njega, svi pokretni delovi u motoru ne mogu pravilno da funkcionišu. Budući da motor nije zatvoren sistem, u njega ulazi prašina i prljavština koja utiče na viskoznost ulja. Zamena ulja je preporučena u različitim intervalima za različita vozila.

Šta je bitno znati prilikom zamene ulja? Ako prođete prstima kroz staro ulje i osetite sitne čestice, to je znak problema na motoru i buduće glavobolje. Skidanje motora, provera delova, sati i sati rada… Ishod - neisplativ!

#5 Neprijatan miris


Možda vam zvuči smešno, ali neprijatan miris u automobilu može da izazove velike troškove. Ukoliko se neka životinjica zavukla u automobil i uginula, možete utrošiti sate i sate na rasklapanje automobila. Sve dok ne pronađete mrtvog miša, zaraobljenog u vazdušnom ventilu…

Kod starijih automobila problem je često u kabini, gde su dotraja sedišta puna prljavštine i ko zna čega još. Da li se zaista isplati kupovina novih sedišta u automobilu starom više od 15 godina?

#6 Kvar kompjutera


Kompjuter automobila sačinjava kontrolna jedinica motora (ECU) i kontrolna prenosna jedinica (TCU). Ukoliko vaš automobil dobije moždani tumor, pogonski sistem i svi ostali sistemi koji se oslanjaju na kontrolu mikroprocesora mogu prestati sa funkcionisanjem.

Reinstalacija je često rizična, a cena novog ili polovnog procesora nije uopšte zanemarljiva.

Koji kvar je vas naterao da se oprostite od svog četvorotočkaša?